קשה לפטר מישהו, אבל לפעמים זה הכרחי, במיוחד כאשר האדם המדובר הוא המטפל או המטפלת ששכרתם כדי לטפל בהורים שלכם, ואתם מרגישים שהוא לא מבצע את העבודה שלו מספיק טוב.
במקרים מסוימים, אין שום ספק שאתם צריכים לפטר ולחפש מטפלת סיעודית מחליפה להורים. למשל, כאשר המטפלת הגיעה לעבודה שיכורה, תפסתם אותה גונבת או שגיליתם שהיא מתעללת בצורה פיזית או נפשית בהורים שלכם.
אלה מצבים נדירים, ובדרך כלל המצב לא כזה שחור או לבן. אם ככה, איך יודעים מתי לפטר את המטפלת? כיצד אתם יכולים לבדוק את תחושת הבטן שלכם, ולהחליט מה הכי נכון עבור הוריכם?
יש לנו כמה טיפים שימושיים עבורכם.
אל תמהרו להחליט
לפטר מטפלת זה צעד גדול, במיוחד בהתחשב במידת ההשפעה שתהיה לכך על הטיפול והתמיכה בהורים שלכם. לפני שתפעלו, תנסו לקבוע את אופי הבעיה המדויק. יכול להיות שהכשלים הם מינוריים וקלים לתיקון, ובמקרה כזה תוכלו לשמור על יציבות.
תבצעו התאמה ציפיות
המטפלת לא יכולה לעמוד בציפיות שלכם, אם היא לא מבינה מה בדיוק הן כוללות. אם לא עשיתם את זה בתחילת הדרך, חשוב שתערכו איתה שיחה, ותוודאו שכל הצדדים מסונכרנים ומבינים זה את זה.
אם אתם רוצים, ניתן אפילו לערוך רשימה מסודרת, ובה פירוט כל הדברים שאתם מצפים מהמטפלת לעשות, וגם לא לעשות – ממשימות חובה כמו מתן תרופות והכנת ארוחות, ועד פעולות פחות חשובות, אך מועילות, כמו הפעלת מוזיקה להורים שלכם.
תתבססו על עובדות בשטח
רוב הסיכויים, ואנחנו מאחלים לכם, שלעולם לא תהיו עדים לשום עוול גלוי או הזנחה מצד המטפלת. עם זאת, יכול להיות שיש לכם הרגשה רעה, ואתם בהחלט לא צריכים להתעלם ממנה. לחילופין, אולי נעשתה טעות חד פעמים, ואתם חוששים שהיא למעשה חלק מדפוס נרחב יותר.
כך או כך, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להחליט על סמך תחושת בטן. תנסו לבצע מעקב ותצפיות לאורך תקופה מסוימת, תדברו עם המטפלת ותרשמו לעצמכם הערות אם יש בעיות כלשהן.
אם התיעוד שלכם יגלה תמונה בעייתית, אתם יכולים לפעול על בסיס העובדות ולהחליט על פיטורים.
תדברו עם ההורים
אם המצב שלהם מאפשר את זה, אמא או אבא שלכם הם המקור הכי טוב ואמין, על מנת לקבוע האם הגיע הזמן להחליף מטפלת. אחרי הכל, הם אלה שמבלים איתה הכי הרבה זמן. תשאלו אותם לגבי גישה המטופלת, לגבי התחושות שהיא מעוררת ועוד.
תזהירו לפני שאתם מפטרים
גם אם אתם קרובים מאוד לקבל החלטה, אל תפתיעו את המטפלת. אם תזהירו אותה, אולי תצליחו לגרום לשינוי ברגע האחרון. תספרו לה על החששות שלכם, ותודיעו לה שאתם שוקלים לסיים את העסקתה.
תקציבו זמן מוגדר – שבועיים, חודש וכו' – לתקן את הבעיות ותבהירו שאם הדברים לא ישתנו עד אז, תצטרכו לשחרר אותה. אם שכרתם אותה דרך סוכנות, תודיעו גם לסוכנות שנתת אזהרה זו.
תזכרו שיש דרך גם לפטר
אם גם לאחר תקופת המבחן, המצב לא השתנה לטובה, כנראה שהגיע הזמן לשינוי. את הפיטורים. תבצעו בצורה מקצועית ומכבדת, ותשמרו את הרגשות שלכם בצד.
דרך אגב, אם אתם חושבים שהמטפלת טובה בעבודתה, אבל פשוט לא מתאימה להורים שלכם, תגיד לה שתשמחו להמליץ עליה לתפקידים עתידיים.
תשתמשו בניסיון שצברתם
פיטרתם את המטפלת? זה אומר שאתם צריכים למצוא מישהי אחר שתטפל בהורים שלכם. תשתמשו במה שלמדתם במהלך ההעסקה שכרגע הסתיימה, תלמדו מהטעויות שלכם ותגדירו מראש בדיוק מה הדרישות שלכם מהמטפלת החדשה.
מעל לכל, אתם חייבים לזכור שעם כל הרצון שההורים שלכם יפתחו קשר טוב עם המטפלת, תפקידה העיקרי והראשי הוא להעניק להם טיפול רפואי ותמיכה פיזית ונפשית. המטפלת הנכונה יכולה לעשות הבדל עצום באיכות החיים שלהם.
כאשר היא לא מתפקדת לפי הסטנדרטים שלכם – מבלה יותר זמן בצפייה בטלוויזיה או בטלפון מאשר בטיפול בהורים או בשמירה על משק בית נקי ובטוח – התערבות מוקדמת היא האסטרטגיה הטובה ביותר.
טיפ לסיום: כדאי למצוא מטפלת חדשה לפני פיטורי הקודמת, כדי להבטיח תקופת מעבר חלקה ומהירה, ושהוריכם יקבלו את הטיפול הטוב ביותר.