logo black
Highlight

מהם כישורים רכים ולמה הם חשובים?

H

Search and selection of personnel in the company. Effective personnel management
Vector-1_f.png

כישורים רכים הם כישורי ליבה, כלומר כאלה שמבוקשים בכל מקצוע, חברה, תעשייה ודרג. הם שונים מכישורים מקצועיים, אך חשובים כיום באותה מידה, אם לא יותר.

זה הזמן להכיר את הכישורים, שהופכים כוח אדם לאיכותי ומבוקש.

מה ההבדל בין כישורים רכים לבין כישורים קשים?

כישורים קשים הם כאלה שניתן למדוד, החל משליטה בפוטושופ ועד ידע בטיפול חירום רפואי. אלה כישורים שרוכשים בעזרת השכלה, הכשרה, הסמכות וניסיון.

מנגד, כישורים רכים אי אפשר למדוד. הם משלבים מיומנויות חברתיות ובין-אישיות, תכונות אופי ויכולות מקצועיות שכל החברות דורשות. עבודת צוות, סבלנות, ניהול זמן, תקשורת – אלה רק כמה דוגמאות. כישורים רכים יכולים להיות מולדים, או לחילופין להירכש תוך כדי הקריירה והחיים.

כאשר אתם מגישים מועמדות למשרה כלשהי, הכישורים הרכים שלכם יכולים להיות המפתח, להבדיל ביניכם לבין מועמדים אחרים, במיוחד כאשר מגייסים מחליטים בין מועמדים בעלי ניסיון עבודה והשכלה דומים.

המחקרים מראים בבירור: מרבית המעסיקים אומרים שכישורים רכים חשובים להם לפחות כמו כישורים קשים, וכי בדרך כלל, לעובדים חדשים שנכשלים תוך 18 חודשים. חסרים כישורים רכים חשובים.

בקורות החיים שלכם, עליכם לכלול כישורים משני הסוגים.

למה חשוב לפתח כישורים רכים?

כאמור, מעסיקים ומגייסים מחפשים כיום את הכישורים הללו, יותר מאי פעם. כישורים רכים מספרים להם על הדרך בה תתנהלו אם תתקבלו לעבודה, איך אתם עשויים להגיב תחת לחץ ומה הפוטנציאל המקצועי שלכם.

מהם הכישורים הרכים הכי נחשקים?

ניהול זמן

האם אתם יודעים לנצל את הזמן שלכם בתבונה, כדי לעבוד בצורה יעילה ככל האפשר? 

אלה כמה כישורים שמרכיבים יכולת לניהול זמן:

  • ניהול לחצים
  • אִרגוּן ותכנון
  • תיעדוף
  • תִכנוּן
  • הגדרת מטרות

תקשורת

תקשורת היא היכולת להעביר או לשתף רעיונות ותחושות בצורה ברורה, והיא בין הכישורים הרכים המובילים שמעסיקים דורשים בכל התחומים.

מיומנויות התקשורת הנפוצות ביותר הן:

  • תקשורת מילולית
  • תקשורת בכתב
  • דיבור בפני קהל
  • ביקורת בונה
  • שמיעה אקטיבית

הסתגלות

עד כמה אתם מסוגלים להתמודד עם שינויים? חברות וסביבות עבודה משתנות כל הזמן: חברי צוות חדשים מגיעים, ותיקים עוזבים, חברות נרכשות או נמכרות, וכן הלאה.

אלה כמה מיומנויות הקשורות ליכולת הסתגלות:

  • ניהול עצמי
  • אוֹפּטִימִיוּת
  • שלווה
  • ניתוח מצבים

פתרון בעיות

היכולת לפתור בעיות בצורה אנליטית ויצירתית תועיל, ולא משנה איפה אתם עובדים, או תעבדו בעתיד.

אלו המיומנויות הקשורות לפתרון בעיות:

  • כישורי אנליזה
  • נימוק לוגי
  • הסקת מסקנות
  • סיעור מוחות
  • קבלת החלטות

עבודת צוות

עבודת צוות הייתה ונשארה, אחד מהכישורים הרכים המבוקשים ביותר. כמעט בכל מקום, עליכם לדעת לעבוד ביעילות בקבוצה ולבצע משימות משותפות. 

כדי לשתף פעולה עם אחרים, אתם צריכים את המיומנויות הבאות:

  • ניהול ופתרון סכסוכים
  • כבד הדדי
  • תיאום
  • החלפת רעיונות

יצירתיות

יצירתיות אינה חשובה רק לתחומים כמו אמנות או עיצוב, אלא לכל איש ואשת מקצוע, בכל תחום ותעשייה.

הנה כמה דוגמאות למיומנויות יצירתיות:

  • דִמיוֹן
  • חדשנות
  • סקרנות
  • שאילת שאלות חכמות

מַנהִיגוּת

מנהיגות היא היכולת להדריך, להכשיר, לחנך ולנהל. לא משנה הענף, מעסיקים מעדיפים להעסיק מועמדים שמראים שיש להם פוטנציאל מנהיגותי, משתי סיבות:

  • עובדים בעלי כישורי מנהיגות מגלים יותר יוזמה, וסביר יותר שישקיעו מאמצים בסיוע לחברה לצמוח.
  • החברה יכולה בסופו של דבר לקדם עובדים בעלי כישורי מנהיגות חזקים, לתפקידי ניהול טובים יותר.

מיומנויות הקשורות למנהיגות כוללות:

  • יכולות ניהול
  • אותנטיות
  • חונכות
  • נדיבות
  • אינטליגנציה רגשית ותרבותית

מיומנויות בין אישיות

כישורים בינאישיים משפיעים על מידת וטיב האינטראקציה שלכם עם אחרים, על בניית מערכות יחסים והשארת רושם חיובי על הסובבים אתכם.

מיומנויות כאלה עשויות לכלול:

  • אמפתיה
  • הוּמוֹר
  • סובלנות
  • דיפלומטיה

מוסר עבודה

גם בעידן בו קיימת מודעות גבוהה, לחשיבות של איזון חיים- עבודה, עדיין מצפים מכם למוסר עבודה גבוה. כמה מאמץ אתם מוכנים להשקיע כדי להניב תוצאות? אם יש לכם מוסר עבודה, אין מקום בו לא יעריכו את זה.

מוסר עבודה מורכב, בין השאר, מהתכונות הבאות:

  • אחריות
  • משמעת
  • אמינות
  • מחויבות
  • מִקצוֹעִיוּת

תשומת לב לפרטים

עד כמה אתם יסודיים ומדויקים בעבודה שלכם. אם אתם מסוגלים לשים לב לפרטים מינוריים, ולהסיק את המסקנות הנכונות, אתם בולטים על פני אלה שרק רוצים לבצע את העבודה וללכת הביתה.

Gather a team. Recruitment of personnel.

הישארו מעודכנים כל הזמן עם הניוזלטר שלנו

המלצת העורך